رودراکشا چیست؟

شاید شما هم نام رودراکشا را شنیده باشید، امیدوارم بی تفاوت از کنار این نام عبور نکرده باشی شاید هم چون این اسم را در کنار اسم سنگها شنیدی فکر کرده باشی رودراکشا هم اسم یک سنگه.ولی واقعیت اینه که رودراکشا یک نوع گیاه هست. بله درسته رودراکشا نوعی گیاه هست.

در واقع رودراکشا دانه ی خشک شده ی نوعی درخت هست که این درخت عمدتا در جنوب شرق آسیا می روید. رودراکشا نام علمی این درخت نیست بله نام علمی آن الائوکارپوس گانیتروس می باشد و معنای رودراکشا “اشک شیوا” می باشد شیوا الهه ی مقدس هندوهاست، او اولین یوگی است که در ۱۵ هزار سال پیش می زیسته است. که افسانه های بسیاری این دانه ها را به شیوا ربط می دهند.

رودرا نام شیواست و راکشا به معنای اشک می باشد. گفته شده زمانیکه شیوا در تجربه ی سامادهی (اشراق) اشک شوق از چشمانش جاری شد درخت رودراکشا آنجا رشد کرد.

خواص معنوی رودراکشا چیست؟

کاربرد های رودراکشا چیست و چگونه و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

افراد اغلب مهره های رودراکشا را به شکل گردنبند می پوشند که هندی ها به آن مالا می گویند که چیزی شبیه به تسبیح ماست، تنها تفاوت این است که مالا 108 مهره دارد.الان به فکر فرو رفتی که تسبیح ما چند مهره دارد درست گفتم؟

خب حالا اصلا چرا باید گردنبند رودراکشا را استفاده کنیم چون رودراکشا مزایای زیادی دارد. به سلامت فیزیکی و روانی شما بسیار کمک می کند.

 هنگام مراقبه و یا در شرایط معمولی زندگی به تمرکز شما کمک می کند و از همه مهمتر یک محافظ انرژی قدرتمند در اطراف فرد ایجاد کنید که باعث می شود نیروهای منفی و انرژی فرد یا محیط آن را جذب نکند شاید تا حالا حس کرده باشبد که وقتی وارد بعضی جمع ها می شوید و یا بعضی افراد خاصی را ملاقات می کنید احساس بد و ناراحت کننده ای به شما دست می دهد، علت این موضوع وجود انرژی های ناهمخوان است و اگر کسی مالای رودراکشا همراه خود داشته باشد این انرژی ها در او اثر نمی کند. درست مثل اینکه حصاری پیله مانند در اطراف شما باشد و از شما محافظت کند.

فردی که رودراکشا دارد بهتر است همیشه و در همه حالت رودراکشا را نزدیک خود نگه داردو به روشی که آموزش می دهیم از آن محافظت کند تا از ترک خوردگی آن جلو گیری شود در غیر این صورت اٍر بخشی رودراکشا بسیار پایین می آید.

چه کسانی می توانند از تسبیح رودراکشا استفاده کنند؟

استفاده از دانه های رودراکشا هیچ محدودیتی نداردِ برای هر سن و سال ،جنسیت یا دین و نژادی قابل استفاده است. و همه ی افراد به یک اندازه می توانند از مزایای آن بهره مند شوند .البته که افرادی که حساسیت بالاتری نسبت به انرژی ها دارند یا به مسايل خودشناسی علاقه مندند یا روی خود کار کرده اند معجزه اثر بخشی رودراکشا را بیشتر احساس خواهند کرد.

چگونه از مهره های رودراکشا نگهداری کنیم؟

و حالا نحوه ی نگهداری مالای رودراکشا را که می بایست هر شش ماه یکبار تکرار شود را توضیح می دهیم.

  1. ابتدا یک روز کامل (۲۴ ساعت) در کره گی خوابانده شود
  2. سپس یک روز کامل در شیر خوابانده شود .
  3. سپس با آب ولرم شسته شود.
  4. سپس با پارچه خشک شود.

 

توجه کنید که از هیچ ماده ی شوینده ای استفاده نشود و تمام این مراحل هر شش ماه یک بار تکرار شود.

آیا اندازه و رنگ های مختلف دانه های رودراکشا تاثیری در اثر بخشی آن دارند؟

واقعیت این است که دانه های رودراکشا را می توان از اندازه های بزرگ تا بسیار کوچک پیدا کرد. اما خوشبختانه اندازه دانه ها تاثیر قابل توجهی در تاثیرگذاری آنها ندارد.

بهتر است هرکس سایز مورد نظر خود را انتخاب کند و با توجه به قیمت و سهولت استفاده رودراکشا را خریداری کند.

۲۰۲۳۰۳۱۵_۲۰۰۸۵۸
گردنبند رودراکشا

750,000 تومان

رنگ اصلی دانه های رودراکشا باید چه رنگی باشد؟

رنگ دانه ها همگی قهوه ای هتند فقط طیف رنگی از کمرنگ تا پررنگ تغییر می کند و هیچ تفاوتی از نظر خاصیت با هم ندارند. رنگ دانه های رودراکشا در نتیجه ی استفاده مکرر و تاثیر چربی پوست بر روی آنها بعد از مدتی استفاده رو به تیرگی می رود.

آیا رودراکشا نیاز به تصفیه و شارژ دارد؟ چگونه باید پاکسازی آن را انجام دهیم؟

هنگامی که یک رودراکشا را از جایی دریافت می کنید، قبل از استفاده آن را تمیز کنید و سپس برای حداکثر اثربخشی از آن استفاده کنید. همچنین مراقب باشید که رودرکشای خود را در اختیار دیگران قرار ندهید یا بهتر است در حین پوشیدن اجازه ندهید دیگران به آن دست بزنند.

پس از خرید رودرکشا، برای تمیز کردن گردنبند رودرکشا، آن را حدود یک ساعت در شیر خیس کنید. سپس آن را از شیر خارج کنید و به هر مهره گردنبند خود یک مانترا یا نیت بگویید. یا حتی قصد و هدف خود را از تهیه رودرکشا با یک جمله ساده و کوتاه بر روی هر مهره بیان کنید، مثلاً: “من از شما محافظت پرانرژی می خواهم، نگذارید انرژی های منفی وارد من شود.” یا “می خواهم مرا در مراقبه هایم راهنمایی کنی.”
هر جمله ای که لازم باشد باید یکی پس از دیگری تکرار شود.

پس از اتمام این کار، دانه ها را با آب معمولی جاری یا چشمه شسته و با پارچه تمیزی خشک کنید. رنگ رودراکشا ممکن است در طول این فرآیند کمی تغییر کند که طبیعی است.

پس از انجام مراحل بالا، مالا را در دستان خود بگیرید و آن را جلوی قلب خود بگیرید، احساس کنید که انرژی مالا با انرژی قلب شما ارتباط دارد، سپس بگویید: “ای رودراکشای عزیز، از امروز انرژی من (نام خودتان) و شما با یکدیگر پیوند برقرار می کنید و در تمام زمینه هایی که از شما می خواهم مرا یاری و همراهی می کنید»

از این به بعد این تسبیح رودراکشا متعلق به شماست و انشاالله همچون پیله ای در اطراف شما عمل خواهد کرد و مانع وجود انرژی های منفی به درون شما می شود.

آیا می توان مهره های رودراکشا را با سنگ ترکیب کرد ؟

بله دانه های رودراکشا را می توان با سنگهای مختلف برای ساخت گردنبند استفاده کرد و گالری رادسام این کار را به نحوی انجام داده است که گردنبندهای ترکیبی سنگ و رودراکشا علاوه بر خاصیت انرژیکی بالا جذابیت بصری بسیار بالایی هم دارند،و نه تنها تاثیر گذاری رودراکشا را کاهش نمی دهد بلکه میتوان همزمان از انرژی و فرکانس بالای سنگها هم بهره مند شد.

یک نمونه بسیار زیبا ترکیب دانه های رودراکشا با سنگهای هفت چاکرا می باشد که این ترکیب بی نظیر انرژی بخشی بسیاری دارد و هم برای شما محافظت انرژیکی دارد و هم باعث به تعادل رسیدن و پاکسازی چاکراها می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *